نگاهی به کیف پول سرد S
نوشته شده توسط : علیرضا

اگر برای خرید کیف پول سخت افزار به بازار رفته اید، ممکن است تصور کنید لجر (Ledger) و (Trezor) تنها انتخاب شما باشند. در حالی که این تصور برای قدیم است، اکنون تعداد زیادی کیف پول سخت افزار در دسترس شما است.

 

نگاهی به کیف پول سرد S | هر آنچه باید راجع به کیف پول سخت افزار سیار بدانید

یکی از این گزینه ها (CoolBitX) و گل سر سبد محصولاتش یعنی کیف پول سرد S است. شاید در اولین نگاه، اسمی بی کیفیت به نظر برسد ولی در واقع یک معنی پر مسما پشت خود یدک می‌کشد. به عنوان یک کیف پول سرد، نسخه S مابین کیف پول‌های داغ (آنلاین) و سرد (آفلاین) قرار دارد. این کیف از یک کارت فیزیکی به همراه (EAL5+) که از سوی ریزتراشه امنیتی ضمانت شده برخوردار است و با یک اپلیکیشن موبایل همگام شده است."تنها کیف پول همراه جهان"

در خلاصه زیر، ما به هر آنچه شما باید بدانید اشاره می کنیم:

  • مروری بر کیف پول سرد S
  • درباره (CoolBitX)
  • پشتیبانی
  • احساسات جامعه
  • استدلال نهایی

مروری بر کیف پول سر S

بلافاصله، متوجه خواهید شد که کیف پول سرد S شبیه به کیف پول‌های سخت افزار دیگر نیست. کیف پول سرد S به جای آنکه مانند شرکت‌های دیگر از USB به عنوان کیف سخت افزار استفاده کند، از یک کارت الکترونیکی مانند کارت‌های اعتباری به همان ابعاد و دوام استفاده می کند.

به جز کیف پول کارتی، داخل جعبه شامل کارت بازیابی، شارژر پلاستیکی و کابل شارژ میشود.

به جز کیف پول کارتی، داخل جعبه شامل کارت بازیابی، شارژر پلاستیکی و کابل شارژ میشود.

کارت کیف پول سرد S

کارت کیف پول سرد S  به اندازه کافی بادوام بوده و به راحتی قابل حمل است. ضد آب بوده (تا یک ساعت)، کمی انعطاف‌ پذیر و میتواند در دمای 14 الی 122 درجه فارنهایت مقاومت کند. 

Mobile-First 

گروه CoolBitX به همراه کیف پول سرد S روش کار Mobile-First را برعهده دارند. قبل از استفاده ی کیف پول، ابتدا باید اپلیکیشن مکمل را در تلفن همراه خود دانلود کنید. اپلیکیشن کیف پول سرد S برای اندروید و ios موجود است. کارت خود را از طریق بلوتوث به اپلیکیشن کیف متصل  کنید.برای انجام این کار نیاز به روشن کردن موقعیت مکانی خود دارید.

گروه CoolBitX به همراه کیف پول سرد S روش کار Mobile-First را برعهده دارند. قبل از استفاده ی کیف پول، ابتدا باید اپلیکیشن مکمل را در تلفن همراه خود دانلود کنید.

اتصال به هر دو مولفه ی کیف نسبتا ساده است. اپلیکیشن دستورالعمل‌های ساده‌ای برای شما تدارک دیده و وبسایت‌ها در‌ صورت اینکه جایی گیر کنید به کمک شما می آیند.

بیشتر بخوانید: نگاهی مختصر به کیف پول‌های بیت کوین

ایجاد کردن کیف پول

به محض اینکه کیف سخت افزار شما همگام شود، می‌توانید کیف را برای پول های خود راه اندازی کنید. همانطور که با بیشتر کیف پول‌ها می توانید سید (Seed) بازیابی کنید و یا از طریق Scratch کیف جدیدی بسازید، با یک عدد کیف به راحتی می‌توانید پول‌های فراوانی را ذخیره، ارسال و دریافت کنید.

وقتی کیف پولتان را از صفر می سازید چند گزینه بیشتر در اختیار ندارید. شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن یا کارت مقدار کلمه سید (Seed) خود را تنظیم کنید. هر انتخاب، میزان امنیت متفاوتی دارد، هرچقدر سید (Seed) طولانی تر باشد امنیت بیشتر خواهد شد. در ضمن کارت‌ها سطح ایمنی بیشتری نسبت به اپلیکیشن دارند.

به محض اینکه کیف سخت افزار شما همگام شود، می‌توانید کیف را برای پول های خود راه اندازی کنید. همانطور که با بیشتر کیف پول‌ها می توانید سید (Seed) بازیابی کنید و یا از طریق Scratch کیف جدیدی بسازید

تایید سید (Seed) به معنای قدم زدن در پارک یا چمن نیست. اپلیکیشن کیف پول سرد S بجای آن‌ که برای بررسی صحت از شما بخواهد سید‌های تصادفی وارد کنید، حاصل جمع کل سید‌هایتان را درخواست می‌کند. استفاده از اعداد سید بجای کلمات امنیت خیلی بیشتری فراهم می‌کند. چنانچه کاری اضافه باشد.

اپلیکیشن کیف پول سرد S

کیف پول سرد S دارای یک طراحی ساده است و هر چیزی را که از یک کیف معمولی انتظار دارید شامل می‌گردد (حتی بیشتر). شما برای اینکه بتوانید ارزش کلی اکانت و تتمه حساب خود را ببینید دارای یک کیف پیشخوان یا داشبورد هستید که می‌توانید از طریق آدرس‌های عمومی و کد‌های QR چندین ارز دیجیتال مختلف ارسال و دریافت کنید و از طریق Tab از تمام تاریخچه معاملات خود آگاهی پیدا کنید.

کیف پول سرد S دارای یک طراحی ساده است و هر چیزی را که از یک کیف معمولی انتظار دارید شامل می‌گردد (حتی بیشتر). شما برای اینکه بتوانید ارزش کلی اکانت و تتمه حساب خود را ببینید دارای یک کیف پیشخوان یا داشبورد هستید که می‌توانید از طریق آدرس‌های عمومی و کد‌های QR چندین ارز دیجیتال مختلف ارسال و دریافت کنید و از طریق Tab از تمام تاریخچه معاملات خود آگاهی پیدا کنید.

علاوه بر عملکرد ساده‌ی کیف،اپلیکیشن شامل یک جابجا کننده‌ي مکمل (Changelly) است.به کمک این مکمل می‌توانید رمزارز را مستقیما در اپلیکیشن به دیگری منتقل کنید.کیف شما شامل یک مسیر برای خرید رمزارز است، که تنها از طریق لینک به (Coinmama) متصل می‌شود. اپلیکیشن یک سری باگ‌های جزیی داشت و گاهی کند عمل می‌کرد،اما هیچکدام از آن‌ها تجربه دردناکی نبود.

ارز دیجیتال موجود

کیف پول سرد S به اندازه کیف پول های معروف دیگر ارز پشتیبانی نمی‌کند. با این وجود،از یک سری ارز‌های کمتر شناخته شده از قبیل (JAYZ) و (BDG) پشتیبانی می‌کند که افراد معروف از آن‌ها استفاده نمی‌کنند. لیست ارز‌های دیجیتال شامل زیر می‌باشد:

  • Bitcoin Cash (BCH)
  • Binance Coin (BNB)
  • Bitcoin (BTC)
  • Ethereum (ETH)
  • Litecoin (LTC)
  • Tether (USDT)
  • Ripple (XRP)
  • Zencash (ZEN)
  • ERC20 Tokens

درباره‌ی CoolBitX

CoolBitX بعد از کیف پول S در سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرد.در سال ۲۰۱۵ گروه CoolBitX کمپین ایندیگوگو (Indiegogo) را برای کیف پول‌های اورجینال به راه انداختند و بیش از بیست هزار دلار رشد کردند. دو سال بعد،آن ها نیم میلیون دلار سید (Seed) از سرمایه گذاران عمدتا آسیایی همچون (Kyber Capital) و (Midana Capital) بدست آوردند.

در سال ۲۰۱۸، سهام شرکت (SBI) به منظور ادغام کیف پول با بسیاری دیگر ازپروژه‌های ارز دیجیتال مختص به خود ۴۰ درصد سهام شرکت را خریداری کرد. از وقتی اولین محصول در سال ۲۰۱۵ روانه بازار شد،(CoolBitX) بیش از صد هزار کیف پول فروخت و بسیاری تاییدیه از رمزار‌زهای سنگین مانند لایتکوین (Litecoin) دریافت کرد.

مجموعه سرمایه گذاران، تاییدیه‌های قابل توجه و حجم قابل توجه فروش مهر تاییدی است برای اعتماد شما به این شرکت.

بیشتر بخوانید: کیف پول سخت افزاری کیپ‌کی (KeepKey)

پشتیبانی

هر چند تعداد زیادی پشتیبانی برای کمک به کاربران ارز دیجیتال وجود دارد اما راه اندازی و استفاده‌ی کیف پول سرد S باز هم ممکن است برایشان سخت باشد. وب سایت دارای یک دفترچه راهنمای کامل است که با استفاده از آن می‌توانید به تمامی چیزهایی که با آن همگام شده اید وصل شوید و اکانت خود را حذف کنید.

علاوه بر این،لیستی از پرسش‌های متداول برای کسانی که سوالات پایه دارند در نظر گرفته شده است. اگر هنوز با مشکل مواجه هستید، می‌توانید به مرکز پاسخگویی رجوع کنید یا درخواست تماس ارسال کنید.گروه پشتیبانی همچنین بطور فعال در توییتر و تلگرام به پرسش ها جواب می‌دهند.

به طور کلی، صاحبان کیف پول سرد S از خرید‌هایشان راضی به نظر می‌رسند. اپلیکیشن کیف پول در گوگل پلی و اپ استور دارای امتیاز ۴.۶ از ۵ است.این به این معناست که نمرات مربوط به دیدگاه کمتر از ۱۰۰ کاربر می‌باشد. ردیت (Reddit) و دیگر اعضای انجمن عموما از کیف پول به نیکی یاد می‌کنند ولی با این وجود دو موضوع نگران کننده امنیتی در صحبت هایشان نمایان شد.

اول اینکه،اتصال بلوتوث بین کارت و اپلیکیشن،کیف پول را در معرض خطر بردارها قرار می‌دهد و باعث می‌شود اتصال USB در کیف پول سخت افزار منظم و عادی نباشد.دوم آن که،اپلیکیشن در زمان ارسال سپرده ها فقط نیاز به تایید بیومتریک فرعی دارد،که این امر باعث می‌شود هیچ راهی برای متوقف کردن کسی که از طریق تلفن همراه شما در حال مشاهده‌ی تتمه حساب و دیگر اطلاعاتتان است نباشد.

گرچه جای نگرانی‌ نیست.کیف پول از رمزگذاری AES256 استفاده می‌کند تا سیگنال BLE را ایمن کند.بنابراین،حتی اگر کسی قادر باشد بویی از سیگنال ها ببرد فقط می‌تواند به جزییات معامله دسترسی پیدا کند که این مساله در هر صورت در بلاکچین شناسایی می‌شود. کیف پول همچنین حاوی سه مرحله بازرسی امنیتی مستقل بوده و در سه سال گذشته سابقه آسیب پذیری نداشته است.

برداشت ‌های نهایی

کیف پول سرد S یک مفهوم ابتکاری است که امنیت کیف پول سخت افزار را با نمونه نرم افزار متحرک آن ترکیب می‌کند. با قیمت ۹۹ دلار، از همتای خود لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) ارزان تر است.اما اگر نام برند برای شما اهمیت دارد،ممکن است آن را با لجر (Ledger) جایگزین کنید.از سویی دیگر،کیف پول S  در مقایسه با کیف پول های دیگر به مسائل امنیتی کمتر توجه کرده است.

به علاوه، از مزایای منحصر به فردی برخوردار است که این قابلیت را به شما می‌دهد تا رمزارز خود را مستقیما از کیف پولتان در دنیای واقعی خرج کنید. استراتژی که ما برای امنیت اولیه توصیه می‌کنیم،داشتن یک کیف پول سخت افزار USB (لجر یا ترزور) است.

با این کار می‌توان هنگام استفاده از کیف پولی شبیه به کیف پول سرد S،بخش زیادی از سپرده‌های خود را در معاملات روزمره در یک جای امن ذخیره کرد.اگرچه این متد شامل خرید دو عدد کیف می‌شود،اما به داشتن آرامش ذهن می‌ارزد.  در مجموع،کیف پول سرد S به عنوان یک ابزار کوچک قابل حمل با ارزش فوق العاده برای نگهداری امن از ارز دیجیتال عمل می‌کند.





:: برچسب‌ها: کیف پول سرد S ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: